وبلاگ

نکته‌هایی برای شروع یک کار تبلیغاتی (2)

نکته‌هایی برای شروع یک کار تبلیغاتی (2)

تبلیغ خوب، باعث افزایش فروش می‌شود و تبلیغ عالی کارخانه‌ها را می‌سازد.

به پایان رساندن یک پروژه تبلیغاتی، احساس خوبی را در آدم ایجاد می‌کند. بهتر از آن زمانی‌است که مدیر پروژه به سراغ شما آمده و این خبر خوب که "آمار فروش افزایش یافته" را به شما می‌دهد.

معمولا انسان‌ها تاثیر تبلیغات را بر روی خود قبول نمی‌کنند و به اصرار معتقدند که در مقابل تبلیغات دچار مصونیت شده‌اند. اگر تاثیر تبلیغات را بر روی هر فرد بررسی کنیم، ممکن است نتیجه‌ی ‌این تحقیق قابل توجه نباشد؛ اما هنگامی که این بررسی در طول زمان انجام شود، نتایج آن غیرقابل انکار خواهد بود.

درست مثل اثر باد در صحرا..
در زمانی کوتاه، اثر باد بر روی یک تپه شنی دیده نمی‌شود؛ اما بعد از یک زمان طولانی، آن تپه شنی را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کند !

 

مدیر پروژه در یک آژانس تبلیغاتی، مسئولیت کار‌های مشتری را بر عهده دارد. او باید بازار را تجزیه و تحلیل کند، راه‌‌های رقابتی ارائه دهد، تحقیقات لازم را انجام داده و تفسیر کند. همچنین استراتژی را نیز تعیین می‌کند و تقسیم بودجه و کارهای سختی از این قبیل هم وظیفه‌ی اوست.
به زبان ساده مدیر پروژه یک پل ارتباطی فکری میان آژانس و مشتری است.

-برگرفته از کتاب "تبلیغات خلاق" نوشته‌ی "لوک سولیوان"