آنته لنس از طراحان گرافیک متولد آلمان است. آنته لنس (Annte Lnze) کار خود را در فرانسه و در گروه طراحی ‘Grapus’ آغاز کرد.

وی بعدها یکی از بنیان گذاران گروه طراحان Nous Travaillons Ensemble شد و در سال ۱۹۹۳ آتلیه خود را در پاریس تاسیس کرد. او یکی از تاثیرگدارترین طراحان امروزی است و از آنجایی که نسبت به تبلیغات تجاری امروزی بی‌اعتماد است. به همین دلیل استراتژی‌های جدید برای تبلیغات و ارتباطات بصری در فضای عموی برای مردم ایجاد کرده است.

او همیشه برای خلق آثارش بسیار پرشور با تایپوگرافی‌ها، رنگ‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و… برخورد ‌می‌کند. تا از این طریق به طرح‌ها و سکانس‌هایی که می‌خواهد برسد.

علاوه بر این‌ها او هویت بصری چندین موزه، تئاتر و شهر را خلق کرده است، آنته لنس یکی از زنان پیشگام طراح است او در دنیایی که ارتباطات توسط عوامل اقتصادی تعیین می‌شوند بر سبک خود متمایز بوده. ایستادگی او در مسیر طراحی سبب تمایز و موفقیتش با سایر طراحان شده.

نمایشگاه:

او در اولین نمایشگاه انفرادی خود که در آلمان برگزار شد، و از آنجایی که فضای نمایشگاه در مقیاس بزرگی بود. آنته لنس نیز از این موقعیت استفاده کرد و فضای موزه را به جهان‌های گرافیکی مختلفی تبدیل کرد. تا بتواند ارتباط‌های بصری را به شیوه‌ای ملموس به مخاطبان نشان دهد و با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

روشی که او پیش گرفته سبب می‌شود تا مخاطب صرفاً یک مصرف کننده نباشد و به سمت خلاق شدن برود. این کار سبب شده بود تا در زمانی که مخاطبان در فضای نمایشگاه قدم می‌زدند، و کارها را می‌بینند، در لایه‌های کار غوطه ور شوند.او از ترکیبات سه بعدی و رنگ‌ها برای القای بهتر فضا استفاده می‌کند.

در زیر تعدادی از کارهای آنته لنس را در فضای شهر می‌بینید:

آنته لنس

آنته لنس

آنته لنس

آثار آنته لنتس در فضای شهر

آنته لنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *