آیا به یاد دارید برندهای موفق (مانند پپسی، سامسونگ، آدیداس و …) حتی برای مدت کوتاهی تبلیغات خود را متوقف کرده باشند؟ اهمیت تبلیغات محیطی بسیار بالاست.

هرچقدر که برند شما شناخته‌شده باشد و مشتریان وفاداری داشته باشید در صورتی که به تبلیغات اهمیت ندهید، زندگی معمول و روزمره باعث می‌شود تا در صورت عدم تکرار نامتان، مشتریان به راحتی فراموشتان کنند. این وظیفه شماست تا رویدادها، کالا و خدمات خود را به افرادی که به آنها نیاز دارند اطلاع رسانی کنید.

در این بین، تبلیغات محیطی اهمیت بسیاری دارد چرا که در واقع هر انسان عادی یک سوم از شبانه روز را در فضای بیرون سپری می‌کند. همچنین افراد زمان بیشتری را نسبت به گذشته در حال رانندگی هستند امروزه بیلبوردها به یک رسانه تبلیغاتی موثر تبدیل شده‌اند اما وجود بی‌شمار بیلبوردها در شهرها با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متفاوت موجب نارضایتی شهروندان و عدم علاقه آن‌ها به دیدن این همه تابلوی تبلیغاتی شده است.

باید بدانید، بیلبوردها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که آگاهانه و متناسب با فرهنگ هر منطقه در مکانی مناسب و پر رفت و آمد نصب شوند اینکه صرفاً بیلبوردی از طراحی مناسب و جذاب برخوردار باشد. ولی تناسبی با سطح اقتصادی و فرهنگی آن مکان نداشته و در جایی نامناسب نصب  شده باشد نمی‌تواند در جذب مشتریان بیشتر و مشغول کردن ذهن بسیاری از آن‌ها موفق باشد.

 

اصولا تبلیغات محیطی به گو‌نه‌ای طراحی می‌شود که پیام خود را به صورت ساده اما پرقدرت به مصرف‌کنندگان که در حال جا‌به‌جایی هستند و به خصوص درست در زمانی که در محل خرید حضور دارند، برساند. بنابرین بیلبوردها و دیگر تبلیغاتی از این قبیل نباید شامل عکس‌های زیاد و نامناسب و مطالب خسته کننده باشند. گاهی اوقات فقط چند کلمه تاثیر پیام تبلیغات محیطی را افزایش می‌دهند و گاهی نیز فقط یک تصویر قوی، بیش از کلمات قدرت بیان دارد. تحقیقات نشان می‌دهد افراد توجه چندانی به بیلبوردهای شلوغ ندارند. در بسیاری از بیلبوردهای امروزی برخی شرکت‌ها به تمامی ویژگی‌های محصولشان اشاره می‌کنند در واقع آنها با به کارگیری تصاویر نامناسب و زیاد و فونت‌های زمخت، مشتری را از دیدن بیلبورد خسته می‌کنند.

هدف از بیلیوردهای تبلیغاتی:

فراموش نکنید هدف از تبلیغات شما باید جلب نظر مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر باشد.

نه اینکه خود با ارائه تمامی اطلاعات کشش او را برای کسب اطلاعات بیشتر از بین ببرید.

 

 

راهکارهایی برای افزایش بازدید از بیلبوردها و تبلیغات محیطی:

-افراد در حال رفت و آمد فرصت چندانی برای خواندن بیلبورد شما ندارند،

پس تا می‌توانید در طراحی بیلبوردهای خود به نکات اصلی اشاره کنید و به یاد داشته باشید که بیلبوردهای ساده، جذاب و تاثیرگذارند.

-به انتخاب اندازه فونت و طرح‌های خود، به محل قرارگیری آن دقت کنید.

به عنوان مثال: از فونت و طرح مناسبی استفاده کنید تا به راحتی از فاصله دور و سرعت زیاد اتومبیل‌ها قابل دیدن باشند.

-توجه کنید که تشخیص رنگ‌های نزدیک به هم از فاصله دور مثل آبی و بنفش یا نارنجی و قرمز بسیار مشکل است.

-بهترین کار برای جلب مشتری استفاده از طرح‌های جدید و حلاقانه و دوری از تصاویر و طرح‌های کلیشه‌ای است.

-می‌توانید در طرح‌هایتان از جملاتی مانند «همین الان با ما تماس بگیرید» یا «از سایت ما دیدن کنید» استفاده نمایید.

با استفاده از این جملات، امکان ارتباط با مشتری را افزایش می‌دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *