کلمه‌ی اوریگامی از دو بخش تشکیل شده، (اوری) که به معنای تا زدن با اندیشه، (گامی) به معنای کاغذ است. اوریگامی به معنای تا زدن با اندیشه‌ی کاغذ می‌باشد.

ترکیب این دو کلمه که اوریگامی را می‌سازد روند کلی این کار به اینصورت است که با یک برگ مربع شکل کاغذ شروع می‌شود و بدون برش روند کار به اتمام می‌رسد.

سازه‌های اوریگامی:

شامل تعداد زیادی از حیوانات نظیر:

پرندگان،ماهی‌ها یا طرح اسکلت بدن آن‌ها، اشیایی دکوراتیو که اغلب فرم‌های هندسی دارند و اشکالی که از نظر هنری به مفهوم خاصی اشاره دارند، می‌باشنند.

ابعاد ساخته‌های اریگامی می‌تواند متفاوت باشد.

تاریخچه‌ سازه‌ی اوریگامی:

تسای لون کسی بود که نوانست اولین کاغذ را در تاریخ بسازد(جدود ۱۹۰۰ سال پیش)

این هنر توسط مردمان ژاپن شکل گرفت و تا به امروز هم ادامه داشته است. که نمود آن هم کتاب چگونه ۱۰۰۰ مرغ ماهی‌خوار بسازیم است، که در سال ۱۷۹۷ در ژاپن به چاپ رسید.

کمی پس از آن یعنی در دوره‌ی میجی اریگامی وارد سیستم آموزشی و مداس ژاپن شد تا کودکان بتوانند مهارت کار با دست و انگشت‌هایشان را پیدا کنند. پس از آن کاغذهایی در ابعاد ۱۵*۱۵ که مخصوص ساخت اریگامی بودند به فروش می‌رسید در سال ۱۸۷۴ یادداشت و آموزش‌هایی در زمینه‌ی تا و خم کردن کاغذ به چاپ رسید، جزئیات ساخت پرنده‌ی در حال پرواز هم در سال ۱۸۸۹ به چاپ رسید.

پس از این بسیاری از افراد در ژاپن کتاب‌هایی در این رابطه نوشته شدند.

سمبل سازه‌ی اوریگامی:

سمبل سازه‌های اریگامی یک پرنده‌ی دریای است، این پرنده سمبل صلح بین المللی نیز می‌باشد در کشور ژاپن همه‌ی بچه‌ها از اولین سال‌های تحصیلیشان شیوه‌ی درست کردن پرنده‌ی صلح را می‌آموزند.

اوریگامی

اوریگامی

اوریگامی

اوریگامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *