همیشه داشتن یک ارائه ی خوب در کارها می‌تواند زیبایی و جذابیت کار را چند برابر کند. بسته بندی برای محصولات ما نقش یک پوشش و ارائه‌ی مناسب را دارد. بسته‌بندی زیبا و متناسب با محتویات درونی آن‌ها نقش یک ارائه‌ی خوب را برای آن محصول دارد. در اینجا می‌توانیم بگوییم هنگامی که یک محصول  در قفسه‌ی فروشگاه ما بین چندین محصول مشابه چیده شده است اگر در چند ثانیه‌ی اول بتواند نظر مخاطب را جلب کند منجر به فروش می‌شود، از همین جهت عنوان فروشنده‌ی خاموش را برای بسته‌بندی انتخاب کرده‌اند زیرا  در صورتی که به درستی از آن استفاده شود می‌تواند به فروش بهتر نیز کمک کند. در اینجا می‌خواهیم چندنکته‌ی مهم و تاثیرگذار در روند طراحی بسته‌بندی را بیان کنیم.

۱)  خلاقیت:

گاهی اوقات لازم است که در بسته‌بندی محصولی که قرار است به تازگی وارد بازار شود، خلاقایت را در ابتدای کار خود قرار دهیم.

۲)  سازگاری بامحصول:

سازگار بودن محصول با بسته‌بندی به این معناست که متریال، طرح و حتی رنگی که برای آن بکار می‌بریم بتواند در نگاه اول به ما حسی از محتویات درون بسته  را بدهد. برای مثال در بسته‌بندی محصولی که طعم ومزه‌ی شیرینی دارد، بهتر است از طیف رنگی صورتی بهره ببریم.

۳)      باز شدن آسان درب محصول:

دسترسی آسان به این معنا است که برای باز کردن درب محصول تا جایی که امکان پذیر است به وسایل جانبی احتیاج نداشته باشیم. برای مثال در محصولاتی که مخاطب آن رده‌ی سنی خاصی مانند کودکان هستند باتوجه به گروه سنی آن‌ها روند طراحی آغاز می‌شود.

۴)      قالب استفاده بودن:

یعنی بتوانیم پس از اتمام محتویات درون محصول از بسته‌ی محصول  به طور مجدد استفاده کنیم و تبدیل به زبال نشود. این موضوع علاوه برای این که سبب می‌شود آن محصول بیشتر در ذهن مخاطب بماند، به کمتر شدن پسماند نیز کمک می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *