دبی میلمن (Debbie MillmanWikipedia) نویسنده، طراح گرافیک و یکی از تاثیرگذارترین و خلاق‌ترین دیزاینرها است که توسط شرکت Fast  معرفی شده است.

شاید به این دلیل باشد که او خود را در چهارچوب‌های کلاسیک دیزاین محدود نکرده است، میلمن در کنار فعالیتش در زمینه‌ی دیزاین، شش کتاب نوشته است که به ۱۰ زبان مختلف در دنیا ترجمه شده است و به طور جدی این موضوع را دنبال می‌کند. و به طرز جسورانه‌ای در زمینه‌ی مجری‌گری فعالیت می‌کند، تولید پادکست یکی از فعالیت‌های اصلی او است، در واقع او مـجـری پادکست Dessign Matters نیز مـی‌باشد. در مجموعه‌ی این پادکست‌ها با ۵۰۰ هنرمند در طول ۱۴ سال مصاحبه کرده است.

پادکست Dessign Matters یکی از قدیمی‌ترین پادکست‌های اجرا شده در جهان است.

دبی میلمن پورتفلیوی بسیار گسترده‌ای دارد:

  • رئیس سابق انجمن AIGA و یکی از ۵ زنی است که در مدت ۱۰۰ سال فعالیت این شرکت، در آن جایگاهی داشته است.
  • او بنیام گذار اولین دوره‌ی کارشناسی ارشد برندیگ در دانشکده هنرهای تجسـمی در شهـر نیـویورک تاسـیس کرد.
  • مدیر تحریریه و سردبیر مجله خلاقیت چاپ و از نویسندگان مجله N  بود.

برخلاف آنچه له نظر می‌رسد زندگی کاری میلمن همیشه در خشان نبوده است.

او می‌گوید: ده سال اول پس از فارغ‌التحصیلی طرد شدن و ناامیدی را تجربه کردم، می‌دانستم که می‌خواهم کار بزرگی انجام دهم اما جراتش را نداشتم، اما همه چیز در سن ۳۰ سالگی زمانی که او برای خودش یک هدف بزرگ تعیین کرد، دچار تغییر شد.

در سال ۱۹۵۵ فعالیتش را در شرکت استرلینگ برند آغاز کرد و نیمی از عمرش را در آنجا مشغول بود. در ابتدا کارش را با فروش آغاز کرد و سپس به سمت مدیریت بخش دیزاین رفت و بعد هم به شراکت در آن جا رسید. او در این شرکت بر رو پروژه‌هایی مانند  طراحی لوگو، برندینگ، بسته‌بندی، ریدیزاین انجام داد.

دبی میلمن به مدت ۲۰ سال مدیرعامل شرکت استرلینگ (از آژانس‌های پیشرو جهان در زمینه‌ی تبلیغات بود)

دبی میلمن نسبت به دوران کاری‌اش در این شرکت می‌گوید که: زمانی که من به استرلینگ رفتم فقط ۱۵ کارمند داشت و با همکاری من در سال ۲۰۱۶ تعداد پرسنل به ۱۵۰ نفر رسید.

دبی میلمن

دبی میلمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *