رابرت جی لانگ یکی از فیزیکدان‌های آمریکایی و از هنرمندان فعال و نظریه پرداز در زمینه‌ اوریگامی است که در سال ۱۹۶۱ متولد شده است جی لانگ زمان زیادی را صرف مطالعه بر روی ریاضیات کرد تا بتواند از این طریق به ساخت برنامه‌هایی که برای ساخت اوریگامی که کاربرد مفیدی دارد برسد.

در این هنر هم مانند سایر رشته‌ها افراد بسیاری تلاش کرده‌اند، یکی از بزرگانی که در زمینه‌ی اوریگامی تلاش کرده است رابرت جی لانگ می‌باشد.

رابرت جی لانگ بیش از ۵۰ سال در زمینه‌ی اوریگامی فعالیت داشت و اکنون با بیش از ۷۰۰ طرح از استادان مطرح اوریگامی در جهان است. بیشتر شهرتی که جی لانگ دارد، به دلیل ساخت اشکال ظریف است. اما یشتر تمرکز او بر روی ساخت حشرات است.

او سعی کرد از کاربرد اوریگامی در زمینه‌های مهندسی مانند ساخت کیسه‌ی هوا تا تلسکوپ‌های قابل ارتقاء بهره ببرد. به دلیل علاقه‌ای که به این هنر داشت در سال ۲۰۰۱ رشته‌ی مهندسی را رها کرد و به عنوان یک هنرمند و مشاوره فعالیت خود را آغاز کرد.

رابرت جی لانگ در نوشتن کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی اوریگامی فعالیت کرده است، و در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از اعضای افتخاری انجمن اوریگامی انگلیس انتخاب شد.

برخی از آثار رابرت جی لانگ:

رابرت جی لانگ

سازه‌های اوریگامی

رابرت جی لانگ

رابرت جی لانگرابرت جی لانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *