در اين قسمت تلاش کرده‌ايم جهت تسريع اطلاع‌رساني به شما عزيزان، برخي از سوالاتي که ممکن است براي شما در خصوص چاپ، نحوه ارسال سفارشات چاپي، نکات مهم در طراحي و … بوجود آمده باشد به صورت پرسش و پاسخ بياوريم. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر از طریق شماره تلفن ۸۸۳۹۸۱۲۰-۰۲۱ با ما تماس بگیرید.

چگونه می‌توانم فایل‌ها و تصاویر گرافیکی را برای چاپ ارسال کنم؟

شما می‌توانید پس از ثبت سفارش خود، پرداخت هزینه آن و دریافت شماره سفارش، فایل خود را به ۴ روش ارسال کنید: ۱) بارگذاری فایل از طریق وبسایت ۲) ارسال از طریق CD یا فلش ۳) ارسال به تلگرام ۴) ارسال به ایمیل. برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

 فرمت‌های مورد تایید مجتمع کوفا جهت ارسال فایل‌های چاپی کدامند؟

می‌توانید فایل خود را در یکی از فرمت‌های PDF، TIFF و یا JPEG ارسال کنید. برای به دست آوردن کیفیت چاپی مناسب، توجه داشته باشید، فایلهایتان با رزولوشن ۳۰۰ dpi ذخیره شده باشند. فقط در محصولات بزرگ که رزولوشن ۳۰۰ حجم بسیار زیادی دارد، می‌توانید فایل خود را با رزولوشن ۱۰۰ تا ۲۰۰ dpi ذخیره و ارسال کنید. (برای تبدیل فایل گرافیکی خود به PDF اینجا را بخوانید)

چه مُد رنگی برای فایل چاپی مناسب است؟

مُد رنگی CMYK که به آن چهاررنگ هم می‌گویند، از چهار رنگ اصلی Cyan (آبی)، Magenta (قرمز)، Yellow(زرد) و Black (مشکی) تشکیل شده است که با افزودن آنها به هم می‌توان رنگ‌های تازه‌ای پدید آورد. بر خلاف RGB که برای کارهای مانیتوری ست، مُد رنگی CMYK برای کارهای چاپی مناسب است. (تفاوت فضای رنگی CMYK و RGB)

حاشیه امن چیست و چرا باید در فایل‌های چاپی در نظر گرفته شود؟

حاشیه امن به ۲ تا ۵ میلیمتر فاصله از اطراف کار چاپی می‌گویند که با رعایت این فاصله‌ها اگر برش توسط تیغ به صورت کاملاً دقیق صورت نگیرد، قسمت‌های اصلی کار از بین نمی‌رود. (برای اینکه در مورد حاشیه امن، اضافه رنگ یا bleed بیشتر بدانید، اینجا را بخوانید)

 تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال برای تیراژهای پایین و چاپ افست برای تیراژهای بالا مناسب‌ است. (تفاوت‌های چاپ دیجیتال و افست)

 برای کسانی که زمانشان محدود است چه چاپی را پیشنهاد می‌دهید؟

اگر زمانتان کم و محدود است، دستگاه چاپ دیجیتال جدید با توجه به داشتن کنترُلِرهای قوی رنگ، بسیار نزدیک به چاپ افست می‌باشد.

چه جنس کاغذهایی در مجتمع کوفا مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

کاغذهایی که برای چاپ دیجیتال در مجتمع کوفا مورد استفاده قرار می‌گیرند: کاغذ تحریر ۷۰ گرم تا ۱۲۰ گرم، کاغذ کتان کهلر آلمانی ۱۰۰ گرم و ۳۰۰ گرم و همچنین کتان اندونزی ۱۰۰ گرم و ۳۰۰ گرم، مقوا کارتی ۱۴۰ گرم تا ۳۰۰ گرم، کاغذ عروسکی ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۶۰، ۲۰۰ و ۲۵۰ گرم، کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرم تا ۳۰۰ گرم.
(به دلیل اینکه در چاپ دیجیتال توسط فیوزینگ رنگ‌ها ثابت می‌شوند، کاغذ گلاسه با گرماژ کمتر از ۱۳۵ گرم موج برداشته و زیبایی خود را از دست می‌دهد.) در مورد کاغذها بیشتر بدانید.

چرا خروجی رنگ در روش‌های مختلف چاپی، متفاوت است؟

دلیل متفاوت بودن خروجی رنگ از دستگاه‌های مختلف، تفاوت ماهیت رنگ در سیستم‌های چاپی گوناگون است. (برای اینکه در مورد تفاوت خروجی رنگ در روش‌های مختلف چاپی بیشتر بدانید، اینجا را بخوانید.)

عطف کتاب چیست و چگونه می‌توان اندازه آن را محاسبه کرد؟

برای محاسبه عطف کتاب ابتدا باید تعداد صفحات را تقسیم بر دو نموده تا تعداد برگ کتاب محاسبه شود، سپس تعداد برگ به دست آمده را ضربدر ضخامت کاغذ می‌کنیم تا اندازه عطف بر حسب میلی‌متر مشخص شود. (برای مشاهده جدول ضخامت کاغذها و به دست آوردن عطف مورد نظر خود اینجا را بخوانید.)

آیا می‌توانم فایل لایه باز طرح را داشته باشم؟

بر اساس یکی از قوانین جهانی مربوط به طراحی گرافیک، فایل لایه باز طراحی به دلیل مسئولیت بالای سوءاستفاده‌ی احتمالی از آن، در اختیار مشتری قرار داده نمی‌شود. اما فایل لایه بسته با کیفیت اصلی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که می‌تواند در هر ابعادی برای چاپ با کیفیت بالا از آن استفاده کند.

برای سفارش محصولات نمایشگاهی، اگر سازه را داشته باشم می‌توانم فقط چاپ را سفارش دهم؟

بله. شما می‌توانید برای سازه‌های نمایشگاهی خود، فقط سفارش چاپ ثبت کنید.

چاپ فضای داخلی و خارجی چه تفاوت‌هایی دارند؟

جوهر استفاده شده در دستگاه‌های فضای داخلی (چـاپ پـلات) نسبت به آب و آفتاب مقاومتـی نـدارد، درصورتـی‌ که جوهر استفاده شـده در دستـگاه‌های فضـای خارجی (اکـوسالونت) نسبت به آب و آفتاب مقاوم است.

حداقل و حداکثر تعداد صفحات در انواع صحافی به چه صورت است؟

تعداد صفحات در سفارش کتاب و کاتالوگ، به نوع صحافی و جنس کاغذ بستگی دارد، شما می‌توانید در زمان سفارش، محدوده انتخاب تعداد صفحات را نسبت به نوع صحافی و جنس کاغذ مشاهده کنید.

چرا برای پاپ آپ از روکش لمینت براق استفاده نمی‌شود؟

زیرا بازتاب نور بر روی آن باعث می‌شود طرح روی پاپ آپ به خوبی دیده نشود.

چه روکشی قابلیت ضد آب شدن به وینیل می‌دهد؟

روکش لمینت سرد شنی باعث می‌شود تا وینیل ضد آب و قابل شستشو شود.

نحوه پرداخت در مجتمع کوفا به چه صورت است؟

پرداخت در مجتمع کوفا به سه روش انجام می‌شود: ۱) پرداخت آنلاین ۲) واریز وجه ۳)کارت به کارت. (برای اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های پرداخت، اینجا را بخوانید.)

چگونه می‌توانم سفارشم را ثبت کنم؟

برای ثبت سفارش باید ابتدا در سایت عضو شده و سپس محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. (شما می‌توانید راهنمای کامل سفارش در کوفاپرینت را اینجا مشاهده کنید.)

آیا می‌توانم برای شخص یا موسسه دیگری سفارش انجام دهم و تحویل گیرنده، آن شخص یا شرکت باشد؟

بله. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که فاکتور همراه سفارش ارسال نشود و اینکه آیا بسته‌بندی شامل مشخصات کوفا باشد یا خیر !

شرایط گارانتی چاپ به چه صورتی است؟

زمان استفاده از گارانتی از زمان تحویل کار به مشتری تا ۵ روز کاری مي‌باشد. در صورتی که از محصول خود راضی نبودید و به نظرتان ایراد داشت، با ما تماس بگیرید و ایراد کارتان را اعلام کنید، در صورت تایید متخصصان ما و شامل گارانتی بودن آن، محصول را ارسال می‌کنید تا ما راهکارهای خود را به شما اعلام کنیم.

گارانتی چاپ شامل چه مواردی می‌شود؟

۱) عدم تطابق و روی هم نشینی رنگ‌ها، ۲) بخشی از سند چاپی شما چاپ نشده باشد، ۳) وجود لکه‌های ناشی از فرآیند چاپ، ۴) ایراد فنی محصول ارسالی، ۵) آسیب دیدگی، ۶) ایراد ظاهری و فیزیکی محصول در اثر حمل و نقل و … ( برای اطلاعات بیشتر در مورد نکاتی که شامل گارانتی می‌شوند، اینجا را بخوانید)

تحویل سفارشات به چه صورت انجام می‌شود؟

اگر ساکن تهران هستید: می‌توانید به سه روش سفارش خود را دریافت کنید: ۱) حضوری ۲) ارسال پیک به مجتمع توسط خودتان ۳) ارسال پیک توسط مجتمع

اگر ساکن تهران نیستید: سفارش شما با توجه به نوع کار، وزن، حجم و تعداد محصول براساس مناسب‌ترین قیمت و امن‌ترین روش از طریق شرکت تیپاکس و یا باربری (سیر و سفر) ارسال می‌گردد. (برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوره ارسال سفارش، اینجا را بخوانید.)

آیا امکان دارد سفارشم در مدت کمتری از زمانی که سایت می‌دهد، آماده شود؟

بله. در صورتی که برای تحویل سفارش خود عجله داشتید، می‌توانید برای هماهنگی‌های لازم با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *