موکاپ یکی از روش‌های مناسب برای پیش نمایش و ارائه‌ی درست فایل‌ها است که طراحان گرافیک از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برای نشان دادن فایل طراحی شده در قالب موکاپ باید از موکاپی استفاده کنیم که با اصل فایل ما تناسب داشته باشد.

برای مثال اگر قرار است کارت ویزیت شما بر روی متریال گلاسه چاپ شود از موکاپی استفاده نکنید که متریال آن کارتی است. این عدم هماهنگی در ارائه و تحویل پروژه به مشتری جلوه‌ی زیبایی ندارد.

برای طراحی‌های مختلفی نظیر لوگو، بسته بندی، پوستر، کارت ویزیت، جلد کتاب، مجله، انوع لیبل، کاتالوگ و… امکان استفاده از موکاپ برای پیش نمایش بهتر وجود دارد.

اما ممکن است روند سرچ و دانلود برخی از موکاپ‌ها طولانی باشد، از این رو مجتمع کوفا با در اختیار قرار دادن موکاپ‌ها به صورت رایگان در سایت تلاش می‌کند تا دسترسی آن برای طراحان آسوده‌تر باشد.

نحوه‌ی استفاده از فایل موکاپ:

موکاپ‌های موجود در سایت کوفاپرینت به صورت لایه باز هستند و پس از دانلود آن می‌توانید فایل زیپ را از حالت فشرده خارج کنید تا بتوانید از فایل اصلی که به صورت لایه باز قرار دارد استفاده کنید.

برای کاهش حجم فایل تمامی لایه‌ها به یک گروه خاموش تبدیل شده‌اند، که در ابتدا لایه را روشن و بعد از خارج کردن آن از حالت گروه به تمامی لایه‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

 

کاربرد موکاپ:

مثلا فرض کنید لیبل محصولی مانند آبمیوه یا بسته‌بندی کیک یا هر ماده‌ی خوراکی یا بهداشتی را طراحی کرده‌اید برای نشان دادن آن به مشتری می‌توانید از موکاپ‌های آماده و مرتبط با موضوع کارتان استفاده کنید.

منظور از مرتبط به این معنی است که اگر جلد کتابی که طراحی کرده‌اید، قرار است در ابعاد رقعی به چاپ برسد، باید از موکاپی که در قطع رقعی استفاده کنید.

تا از این طریق محل‌ قرارگیری هر عنصر و تناسبات آن‌‍‌ها با یکدیگر مشخص بشود.

روش دانلود رایگان موکاپ از سایت کوفا:

برای دانلود فایل لایه باز موکاپ، باید وارد ناحیه کاربری خود شوید.و یا اگر هنوز عضو سایت نشده‌اید، بالای صفحه روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

سپس بعد از وارد کردن مشخصات خود، می‌توانید به عنوان یکی از کاربران کوفاپرینت، فایل مورد نظرتان را به راحتی و به صورت رایگان دانلود کنید.

لینک رایگان دانلود موکاپ موبایل:

برای دانلود فایل لایه باز موکاپ موبایل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *