چاپ عمومی یا چاپ اختصاصی؟ به چه معناست؟ چگونه بهترین حالت ممکن را برای سفارش چاپی خود شناسایی کنیم؟ در این مقاله شما را برای انتخاب بهترین گزینه چاپ راهنمایی خواهیم کرد.

بسیاری از محصولات خُرد چاپی را می‌توان به صورت عمومی چاپ کرد. منظور از محصولات خُرد چیست؟

محصولات خُرد آن دسته از محصولات هستند که یا مانند کارت ویزیت‌ها ابعاد کوچکی دارند. و یا کاربردشان مانند تراکت‌ها در حجم بالا و عمر کوتاه تعریف می‌شود.

برای این دسته از محصولات چاپی، می‌توان از سفارش‌های فرم عمومی استفاده کرد.

چاپ عمومی:

در چاپ عمومی، تعداد متناسبی از هر نوع سفارش در یک فرم بسته شده و برای چاپ ارسال می‌شود. فرم عمومی به مجموعه فایل‌های چاپی که به علت پایین آوردن هزینه‌ها به صورت مشترک با سایر فایل‌ها داخل یک فرم چاپی قرار داده می شوند و نسبت به نوع رنگ فایل‌ها تفکیک نمی‌شوند‌، گفته می‌شود. در چاپ عمومی هرچه ابعاد نوع محصول کوچک‌تر باشد، تعداد سفارش‌های مورد نیاز برای تکمیل فرم بیشتر خواهد شد. با این اوصاف، می‌توان گفت برای تکمیل یک فرم عمومی، تعداد به نسبت ابعاد سفارش تقسیم می‌شود.

فرم‌های عمومی به دلیل تقسیم شیت عمومی در بین چندین مشتری، منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. به همین دلیل سفارش تراکت به صورت عمومی بی شک ارزان‌تر از سفارش تراکت به صورت فرم اختصاصی خواهد بود.

تنها مزیتی که فرم‌های عمومی دارند قیمت‌ تمام‌شده‌ی کمتر برای سفارشات است. در صورتی که، با توجه به چیدمان چندین سفارش ناهمگون در کنار هم در چاپ عمومی، تنظیم رنگ برای چاپ برای تمامی سفارش‌ها با رنگ‌‌ها و طرح‌های مختلف صورت می‌گیرد و همین موضوع منجر به کاهش کیفیت و مغایرت رنگ چاپ شده با رنگ‌ طراحی شده خواهد شد. در نتیجه فرم‌های عمومی شاید برای محصولاتی مانند تراکت که هویت و رنگ سازمانی در آن‌ها نقشی ندارد، ر

راهکار مناسبی باشد تا در تیراژ بالا هزینه‌ی کمتری داشته باشد. اما برای محصولاتی که اصالت، رنگ و کیفیت جزء اولویت‌های آن محسوب می‌شود، فرم عمومی نتیجه ناامید کننده‌ای در‌بر خواهد داشت.

چاپ اختصاصی:

در مقابل رویکرد چاپ اختصاصی، با وجود هزینه‌ی بالاتر نسبت به چاپ عمومی، هم از نظر زمانی به صرفه‌ است و هم به دلیل اینکه به صورت مجزا برای هر سفارش تنظیمات رنگ انجام می‌شود. شفافیت و کیفیت بهتری دارد.

دلیل سرعت بیشتر تحویل سفارش‌های اختصاصی این است که در زمان چاپ، نیازی به پُر شدن فرم یا همان شیت عمومی نیست. در چاپ اختصاصی، با قراردادن محصولات مشابه یک شرکت یا سازمان در کنار هم نیز می‌توان به بهترین کیفیت و قیمت مناسب دست یافت.

 

در ویدیوی زیر بخشی از خدمات چاپ افست مجتمع کوفا نشان داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *