پیشرفت تکنولوژی تغییرات زیادی در زندگی ما به همراه داشته است، یکی از آن تغییرات کم‌تر شدن چاپ کتاب دیجیتال است. که جای خودشان را به کتاب‌های اکترونیکی داده‌اند، اما بسیاری از افراد کتاب‌خوان ترجیح می‌دهند که کتاب چاپ شده مطالعه کنند. البته باتوجه به بالا رفتن هزینه‌ی کاغذ و چاپ ممکن است چاپ کتاب در تیراژ بالا برای نویسندگان و خریداران به صرفه نباشد، به همین دلیل شیوه‌ی دیجیتال می‌تواند جایگزین مناسبی باشد که علاوه بر کاهش هزینه می‌توانید کتاب خود را در تیراژ پایین نیز به چاپ برسانید، این امکان در مجتمع کوفا فراهم شده است. چاپ کتاب دیجیتال فقط برای نویسندگان نمی‌باشد، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز می‌توانند برای داشت ارائه‌ی بهتر پایان‌نامه و یا جزوات خود از روش چاپ کتاب دیجیتال استفاده کنند.

در ویدیوی زیر می‌توانید مراحل چاپ کتاب را مشاهده کنید.

متزیال‌های مناسب:

کاغذهای تحریر و بالک از متریال‌های مناسب برای کتاب هستند.

انتخاب نوع جلد و صحافی کتاب باتوجه به بودجه و سلیقه‌ی سفارش دهنده می‌تواند متفاوت باشد.

صحافی کتاب:

اما در میان روش‌های صحافی که وجود دارد، صحافی چسب گرم یکی از شیوه‌های رایج برای چاپ کتاب است.

اگرچه صحافی گالینگور نیز برای چاپ کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باتوجه به هزینه‌ی بالایی و مدت زمانی که برای صحافی لازم است بیشتر برای کتاب‌های نفیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به غیر از دو روش ذکر شده صحافی سیمی نیز می‌تواند برای کتاب مورد استفاده قرار بگیرید ولی بیشتر در کتاب‌های درسی این شیوه دیده می‌شود.

مدت زمان لازم برای چاپ کتاب دیجیتال:

از آنجایی که در چاپ دیجیتال مراحل پیش از چاپ حذف شده‌اند، مدت زمانی که برای چاپ یک کتاب در شیوه‌ی دیجیتال به کار می‌رود کمتر از زمانی است که در شیوه‌ افست صرف می‌شود، زیرا در این شیوه دیگر احتیاجی به ساخت زینک نیست.

اما مهمترین مزیت چاپ کتاب دیجیتال این است که امکان چاپ در تیراژهای بسیار پایین را فراهم کرده.

 

چاپ کتاب دیجیتال

چاپ کتاب دیجیتال

برای استعلام قیمت چاپ دیجیتال کتاب کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *