منظور از چاپ دیجیتال در بازار چاپی است که با استفاده از تونر و دستگاه‌های دیجیتال صورت می‌‌گیرد. این چاپ یکی از روش‌های تبدیل تصاویر به محصولات چاپی است که حدوداً در اوایل دهه ۱۹۰۰ اولین بار توسط چستر اف کارلسون اختراع شد. در این روش به طور کلی با روش‌های دیگر چاپ مانند افست، فلکسو و گراوور به دلیل حذف واسطه‌ی چاپی متفاوت است (که این خود باعث کاهش بسیار هزینه‌ و زمان آماده‌سازی می‌شود) و تشکیل تصویر برای هر نوبت چاپ، مستقل از نوبت قبلی و بعدی خود انجام می‌شود. همچنین دقت دستگاه‌های چاپ در این شیوه امکان خطای انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. 

چاپگرهای مانند پرینترهای شخصی به دو دسته جوهرافشان و لیزری تقسیم می‌شوند.

چاپ دیجیتال

مزیت چاپ دیجیتال:

در چاپ دیجیتتال به دلیل حذف واسطه‌های چاپی زمان کمتری نسبت به چاپ افست احتیاج است. این موضوع سبب شده تا چاپ دیجیتال بتواند روش مناسبی برای سفارشاتی با تیراژ پایین باشد. برای مثال در چاپ دیجیتال می‌توانید یک عدد کتاب، کاتالوگ و… را در زمان کوتاه به چاپ برسانید. مزیت دیگر چاپ دیجیتال کیفیت بالای آن است که با انتخاب درست متریال می‌توان سبب شد تا خروجی نهایی کار با کیفیت بهتری به چاپ برسد، اما چاپ دیجیتال سیوه‌ای مناسب برای سفارشات تیراژ بالا نمی‌باشد زیرا باعث افزایش هزینه‌های چاپی می‌شود، در صورت بالا بودن سفارشات برای کاهش هزینه‌ها می‌توان از شیوه چاپ افست بهره برد.

  • سرعت بالا
  • کیفیت و ماندگاری بالای رنگ‌ها
  • مقرون به صرفه برای سفارشات تیراژ پایین
  • روش مناسب برای نمونه گیری و ساخت ماکت

کاربرد چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال روشی مناسب و یا کیفیت برای سقارش‌های فوری می‌باشد از چاپ دیجیتال برای کارهایی مانند ست اوراق اداری، پاکت، کتاب، کاتالوگ، ساک دستی، فولدر، تقویم رومیزی، تقویم دیواری، یادداشتی ، لیبل با طرح‌های خاص و… باشد.

باتوجه به این که امروزه بسیاری از کتاب‌ها به صورت دیجیتال وارد بازار می‌شوند، چاپ دیجیتال سب شده که تا چاپ کتاب در تیراژ پایین به راحتی انجام شود، چاپ کتاب به صورت دیجیتال یکی از چندین مزایای چاپ دیجیتال است.

برای استعلام قیمت خدمات چاپ دیجیتال مجتمع کوفا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *