کریم رشید که به گفته‌ی مجله‌ی تایمز مشهورترین طراح صنعتی قاره آمریکا می‌باشد. تقریباً می‌شود گفت در تمامی رشته‌های هنری فعالیت دارد.

اما اصلی ترین تخصص او در زمینه‌ی طراحی داخلی و معماری صنعتی می‌باشد.

طرح‌ها او شامل وسایل زندگی روزمره مانند مبلمان و همچنین محصولات لوکسی مانند ادکلن و ساعت می‌شود. همه‌ی آثار کریم رشید مانند شخصیت خود او روحی لطیف و شاد دارد و بیشتر‌از رنگ‌های شاد و پر شور در کارهایش بهره می‌برد. مشهورترین و کاربرردی‌ترین وسیله‌ای که کریم رشید طراحی کرد، سطل زباله گاربینو و نسخه‌ی بزرگتر آن که گاربو نام دارد می‌باشد.

این وسیله در سال ۱۹۹۶ طراحی شد که با استقبال بسیار زیادی روبه رو شد و بیش از هفت ملیون عدد فروش داشت. جنس این سطل زباله از پلی پراپیلن بازیافتی بود. این محصول به عنوان یکی از طراحی‌های موفق هنر معاصر در گنجینه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک قرار گرفته است.

مهمترین ویژگی این محصول انحنای آن است که از فرم بدن انسان ایده گرفته شده و یکپارچه بودن دست و بدنه‌ی سطل است، که سبب راحتی در حمل و نقل می‌شود.

کریم رشید

او طراح مصری الاصل کانادایی است که پدر اهل مصر و مادرش انگلیسی می‌باشد، او  در کانادا بزرگ شده و تحصیلات خود را در ایتالیا کامل کرد و در حال حاضر در نیویورک زندگی می‌کند، به دلیل استفاده‌ی زیاد از پلاستیک در آثارش به او لقب شاهزاده‌ی پلاستیک را دادند، او بیش از ۳۰۰۰ طرح در حال تولید و ۳۰۰ جایزه طراحی دارد.

دیزاینوکراسی در طراحی

وی در سال‌های اخیر اصطلاح دیزاینوکراسی را ابداع کرد، در این گرایش یک طراحی با کیفیت را حق همه‌ی مردم جامعه می‌داند و آن را از انحصار عده‌ای از مردم جامعه در می‌آورد.

بر پایه‌ی این دیدگاه شهروندان حق استفاده از طراحی‌های با کیفیت و در عین حال کم هزینه و قابل بازیافتی را دارند. دیزاینوکراسی باید به عنوان یک امر مهم و انسانی مورد توجه‌ی همه‌‌ی طراحان قرار بگیرد. او بر این باور است که فضاها باید نرم و منحنی بوده و از المان‌های بصری مانند رنگ و بافت در فضا کمک بگیرند.

اتاق‌های گرد به دلیل ماهیت نرم و انعطاف پذیری که دارند برای یک محـیط دوستانه و انـسانی فـضا را امن‌تر مـی‌کنند.

اما علاوه بر این‌ها در آثارم از یک وجه زاویه دار(هندسی) استفاده می‌کنم.

برخی از آثار کریم رشید:

کریم رشید

طراحی دکوراسیون

 

کریم رشید

کریم رشید

کریم رشید

کریم رشید

کریم رشید

کریم رشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *