کیوآر کد یک نوع بارکد دو بعدی است که می‌توانید

با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی QR کد خوان به سایت یا سایر اطلاعات موردنظر دسترسی پیدا کنید.

امروزه با رواج گوشی‌های هوشمند در بین عموم افراد جامعه QR کد با وسعت زیادی در تبلیغات و بازاریابی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

QR برای ما این امکان را فراهم کرده است که به راحتی بتوانیم مخاطبین و مشتریان خود را از یک روش آسان با استفاده از تلفن‌های همراهشان به سایت یا صفحه‌ی اینستاگرام خود منتقل کنیم.

چه جاهایی می‌توان  کیوآر کد( QR) را قرار داد؟

تقریباً در هر جایی که کاغذ یا مقوای چاپ شده‌ای باشد امکان چاپ QR  کد نیز در کنار طرح ما وجود دارد، برای مثال بسیاری افراد یا سازمان ها QR کد خود را بر روی کارت ویزیت خود نیز چاپ می‌کنند تا مخاطبین بتوانند از طریق اسکن آن به سایت و یا صفحه‌ی اینستاگرام آن‌ها مراجعه کنند و با خدماتشان آشنا شوند.

از QR کد می‌توان بر روی بروشور، پوستر نیز استفاده کرد، برای این که بتوانیم از این طریق اطلاعات کامل‌تری به مخاظب بدهیم.

روش ساختQR  کد

با استفاده از برنامه‌های طراحی QR کد می‌توانید اطلاعات موردنظر خود را وارد کنید و QR کد خودتان را بسازید. یک QR کد قادر است ۷۰۸۹ عدد را در داخل خود جای بدهد.

تفاوت بارکد و کیوآرکد

بارکد نیاز به یک اسکنر خاصی دارد که بتواند از یک پایگاهی اطلاعات را دریافت کند ولی کیوآرکد را می‌تواند با تلفن همراه هم به اطلاعات آن دست یافت. کیوآرکد اطلاعات را در داخل خودش ذخیره می‌کند و به هیچ جایی متصل نیست. حجم اطلاعات بارکد از ۱۰ تا مورد بیشتر نمی‌شود ولی در کیوآرکد می‌توان تا ۷۰۰۰ کاراکتر را جای داد. کیوآرکد به زبان‌های مختلف سازگار است ولی بارکد فقط شامل اعداد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *